Παγκόσμια ημέρα διατροφής

16.10

Τον Οκτώβριο του 1980 η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ καθιέρωσε την 16η Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής με κύριο στόχο τον περιορισμό της πείνας στον πλανήτη.

Οι στόχοι της Παγκόσμιας Ημέρας Διατροφής είναι οι εξής:


– Να ενθαρρύνουν την προσοχή στη γεωργική παραγωγή τροφίμων και να εντείνουν τις εθνικές, διμερείς, πολυμερείς και μη κυβερνητικές προσπάθειες προς το σκοπό αυτό
– Να ενθαρρύνουν την οικονομική και τεχνική συνεργασία μεταξύ των αναπτυσσόμενων χωρών
– Να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των αγροτών, ιδιαίτερα των γυναικών και των λιγότερο προνομιούχων ομάδων, με αποφάσεις και δραστηριότητες που θα επηρεάζουν τις συνθήκες ζωής τους
– Να αυξήσει την ευαισθητοποίηση του κοινού για το πρόβλημα της πείνας στον κόσμο
– Να προωθήσει τη μεταφορά τεχνογνωσίας προς τον αναπτυσσόμενο κόσμο, και
– Να ενισχύσει τη διεθνή και εθνική αλληλεγγύη στον αγώνα κατά της πείνας, του υποσιτισμού και της φτώχειας και να επιστήσει την προσοχή σε επιτεύγματα στην ανάπτυξη τροφίμων και γεωργίας.

Πηγή: www.moh.gov.gr

Με αφορμή λοιπόν τη σημερινή σημαντική Παγκόσμια Ημέρα ας ευαισθητοποιηθούμε σχετικά με τον υγιεινό τρόπο ζωής, που δεν περιλαμβάνει άλλο από την υγιεινή μεσογειακή διατροφή.

Υγιεινή Διατροφή σημαίνει:

  • Δεν παραλείπουμε ποτέ κανένα από τα γεύματά μας, ξεκινώντας την ημέρα μας με ένα πλούσιο πρωινό, ένα υγιεινό σνακ, συνεχίζοντας με το μεσημεριανό γεύμα και καταλήγοντας σε ένα ελαφρύ βραδινό.
  • Δεν παραλείπουμε καμία ομάδα τροφίμων από την καθημερινότητά μας. Ο οργανισμός μας έχει ανάγκη όλες τις ομάδες τροφίμων. Στηριζόμενοι στην Πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής τα φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά και δημητριακά ολικής είναι οι ομάδες τροφίμων που πρέπει να καταναλώνονται σε καθημερινή βάση, τα όσπρια, το ρύζι, οι ξηροί καρποί τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα, το ψάρι και το κοτόπουλο μια φορά την εβδομάδα, ενώ το κόκκινο κρέας 2 φορές το μήνα. Βασικό συστατικό φυσικά είναι το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο που πρέπει να συνοδεύει τα πιάτα μας.
  • Επιλέγουμε βιολογικά προϊόντα, καθώς συνιστούν μια πολύ σημαντική διατροφική επιλογή, έχουν θρεπτικά συστατικά, είναι εύγευστα και διατηρούν τη γεύση τους αναλλοίωτη και ωφελούν σημαντικά την υγεία μας. Η παραγωγή τους είναι πιο φιλική για το περιβάλλον και επιπλέον αποφεύγουμε την κατανάλωση χημικών υπολειμμάτων.
  • Αποφεύγουμε τα προϊόντα με υψηλές ποσότητες σε αλάτι όπως τα αλμυρά σνακ, αλμυρά τυριά, αλατισμένους ξηρούς καρπούς, παστά κ.α. Επίσης αποφεύγουμε την προσθήκη αλατιού στο πιάτο και κατά το μαγείρεμα.  
  • Αποφεύγουμε τα junk food και τα κορεσμένα λιπαρά.
  • Περιορίζουμε την κατανάλωση αναψυκτικών και αλκοόλ, αντικαθιστώντας τα με φρέσκους χυμούς, πράσινο τσάι και φυσικά ΝΕΡΟ.
  • Επιλέγουμε την κατανάλωση του άπαχου κρέατος και των γαλακτοκομικών με χαμηλά λιπαρά, ιδιαίτερα σε ανθρώπους που εμφανίζουν θέματα με τη χοληστερίνη ή καρδιαγγειακά νοσήματα.
  • Επιλέγουμε προϊόντα με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη
  • Εντάσσουμε την ΆΣΚΗΣΗ στη ζωή μας
  • Και τέλος, δεν ξεχνάμε να μάθουμε στα παιδιά μας να ακολουθούν υγιεινό πρότυπο διατροφής, το οποίο θα τους ακολουθεί για όλη τη ζωή τους.

 

Share this post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

X