Προστατεύουμε το δέρμα μας το καλοκαίρι

προστασια-δερματος

Ισορροπημένη διατροφή

Η διατροφή μας το καλοκαίρι πρέπει να είναι πλήρης και ισορροπημένη και να περιλαμβάνει τροφές από όλες τις ομάδες. Ειδικότερα, για την υγεία του δέρματος, καλό είναι να καταναλώνουμε περισσότερα βιολογικά φρούτα και λαχανικά που περιέχουν βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά αλλά και ελαιόλαδο που περιέχει βιταμίνη Ε.

Αυξημένη πρόσληψη νερού
Η ενυδάτωση του δέρματος, απαραίτητη προϋπόθεση για μια επιδερμίδα υγιή, απαλή και λαμπερή, επιτυγχάνεται όχι μόνον από τη χρήση ενυδατικών κρεμών, αλλά και από την επαρκή πρόσληψη νερού. Το καλοκαίρι, λόγω της απώλειας μέσω του ιδρώτα, οι ανάγκες του οργανισμού σε νερό είναι αυξημένες. Θυμηθείτε να καταναλώνετε σε καθημερινή βάση περισσότερο νερό (τουλάχιστον 2 λίτρα) καθώς και τσάι και πολλούς χυμούς.

Καθημερινή ενυδάτωση δέρματος
Το καλοκαίρι, η έκθεση στον ήλιο και το κολύμπι αφυδατώνουν το δέρμα. Η καθημερινή χρήση ενυδατικών κρεμών ή λαδιών για το σώμα και εξειδικευμένων ορών για το πρόσωπο, μετά την ηλιοθεραπεία και το ντους, είναι απαραίτητη για τη σωστή ενυδάτωση, την αποκατάσταση των λιπιδίων του δέρματος και την επαναφορά της λάμψης και της ελαστικότητας της επιδερμίδας.

 

 

Επιλογή της κατάλληλης ενυδατικής κρέμας

Τα κριτήρια για την επιλογή της σωστής κρέμας ημέρας και νυκτός δεν αφορούν το κόστος ή την μάρκα του προϊόντος, αλλά τα προσωπικά χαρακτηριστικά κάθε γυναίκας που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Πριν αγοράσει η γυναίκα οποιοδήποτε καλλυντικό, πρέπει να γνωρίζει τον τύπο του δέρματός της. Είναι λιπαρό, ξηρό, μικτό, ευαίσθητο ή συνδυασμός αυτών; Είναι ανοιχτόχρωμο και καίγεται εύκολα στον ήλιο; Μήπως είναι μέτριο, σκουραίνει όταν εκτίθεται στον ήλιο, αλλά μπορεί να πάθει και ηλιακό έγκαυμα; Οι πληροφορίες αυτές είναι πολύ σημαντικές, διότι η επιλογή πρέπει να βασίζεται κατ’ αρχάς στο δέρμα της γυναίκας.

Εξίσου σημαντικό είναι να λαμβάνει η γυναίκα υπόψη την κατάσταση του δέρματος αλλά και τις προσωπικές συνήθειές της. Αν, π.χ., έχει ακμή, πρέπει να προτιμά προϊόντα που αναγράφουν ότι δεν την επιδεινώνουν. Αν έχει πρόωρες ρυτίδες, αποχρωματισμούς, μεγάλους πόρους ή σημάδια φωτογήρανσης (π.χ. κηλίδες – πανάδες), πρέπει να αναζητήσει ειδικά προϊόντα. Αν καπνίζει, είναι πολλές ώρες σε υπαίθριους χώρους ή/και δεν τρώει αρκετά υγιεινά, το δέρμα της χρειάζεται φροντίδα με περισσότερα αντιοξειδωτικά.

Ήλιος και δέρμα (Μύθοι & αλήθειες)

Μόλις μαυρίσει το δέρμα, είναι προστατευμένο από τον ήλιο;

Η απάντηση είναι όχι. Μόλις μαυρίσει το δέρμα, έχετε την ορατή απόδειξη ότι το δέρμα σας έχει ήδη υποστεί βλάβη από την υπεριώδη ακτινοβολία του ηλίου. Το μαύρισμα οφείλεται στην αυξημένη παραγωγή μελανίνης, την οποία εκκρίνει το δέρμα σε μια απέλπιδα προσπάθεια να προστατευθεί από την υπεριώδη ακτινοβολία (UV) και όταν φθάνουμε στο σημείο να μαυρίζουμε, είναι ήδη αργά. Οι δερματικές βλάβες από τον ήλιο είναι αθροιστικές, επομένως η βλάβη κάθε καλοκαιριού προστίθεται σε εκείνες των προηγούμενων για να επιταχύνει την εμφάνιση ρυτίδων, κηλίδων και άλλων ενδείξεων φωτογήρανσης.

Η ηλιοθεραπεία είναι απαραίτητη για τη βιταμίνη D;

Όχι ακριβώς…Ισπανοί επιστήμονες υπολόγισαν πρόσφατα πόση ώρα πρέπει να καθίσει κανείς κάτω από τον ήλιο για να συνθέσει το δέρμα του αρκετή βιταμίνη D. Με το 25% του σώματος, λοιπόν, εκτεθειμένο στον ήλιο, τον Απρίλιο θα χρειαζόταν 11 λεπτά και τον Ιούλιο μόλις 7 λεπτά, όπως έγραψαν στο επιστημονικό περιοδικό «Science of the Total Environment». Και αυτό αφορά έκθεση στον ήλιο το μεσημέρι (μεταξύ 12.30’ και 13.30’). Άρα, η ηλιοθεραπεία ούτε είναι ούτε υπήρξε ποτέ απαραίτητη μετά τα πρώτα 7 λεπτά.

Πώς αντιμετωπίζω ένα ηλιακό έγκαυμα;

Η πρώτη επιλογή για την αντιμετώπιση ενός ηλιακού εγκαύματος είναι οι κομπρέσες παγωμένου νερού (να τις αφήνετε στο δέρμα σας για 20 λεπτά τη φορά και να τις βάζετε όσο συχνά χρειάζεστε, συνήθως κάθε 2-3 ώρες και επί όσες μέρες ανακουφίζουν τα συμπτώματά σας). Άλλη καλή επιλογή είναι η οδοντόπαστα (αλλά χωρίς μέντα ή παράγωγα μέντας, γιατί μπορεί να προκληθεί ερεθισμός του δέρματος) και το άπαχο γιαούρτι, το οποίο απάγει τη θερμότητα (όπως και η οδοντόπαστα) αλλά επιπλέον περιέχει πολύ νερό οπότε δρα και ενυδατικά.

 

Share this post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

X