ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΡΟΦΙΜΑ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ

nistia-696x383Η περίοδος της νηστείας μόλις ξεκίνησε. Οι κατηγορίες προϊόντων προς κατανάλωση μειώνονται και σκεφτόμαστε το γεγονός ότι θα μειωθούν και τα θρεπτικά συστατικά που θα μας έδιναν ορισμένες τροφές. Οι γαστρονομικές ευκαιρίες μιας νηστείας είναι άπειρες και αν το φαγητό είναι σωστά μαγειρεμένο και με ποικιλία, δε θα χαθούν οι θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

Το ελαιόλαδο και οι ελιές που αποτελούν πηγές μονοακόρεστου λίπους και βιταμινών Ε & Α, καροτενοειδών, καλίου, ασβεστίου, φωσφόρου, σιδήρου και μαγνησίου. Στην κατανάλωση τους απαιτείται προσοχή για το αλάτι και τις θερμίδες.

Τα θαλασσινά που είναι βασική πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα και χαμηλά σε κορεσμένο λίπος

Τα βιολογικά όσπρια που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες, αλλά και πρωτεΐνες χαμηλής βιολογικής αξίας και μία ποικιλία ιχνοστοιχείων

Τα διάφορα βιολογικά λαχανικά εποχής (μαγειρεμένα ή σε σαλάτα) που είναι πηγές φυτικών ινών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων, αλλά και πολύτιμη πηγή φυτικών ινών και πρωτεϊνών.

Τα διάφορα βιολογικά φρούτα εποχής που είναι πηγές φυτικών ινών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων.

Τους ξηρούς καρπούς βιολογικής γεωργίας που είναι εξαιρετικές πηγές φυτικών πρωτεϊνών, φυτικών ινών και μικροθρεπτικών συστατικών όπως ασβεστίου, βιταμινών Β και ω3 λιπαρών οξέων.

Τον παραδοσιακό χειροποίητο χαλβά που προέρχεται από το σησάμι και είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε ακόρεστα λιπαρά και απλά σάκχαρα (αν και πλέον υπάρχουν επιλογές με στέβια και χωρίς ζάχαρη) αλλά και συνολικές θερμίδες. Είναι μία καλή πηγή βιταμίνης Ε, σιδήρου, ασβεστίου, φωσφόρου, καλίου, σεληνίου και ψευδαργύρου.

Τα δημητριακά βιολογικής γεωργίας που είναι εξαιρετικές πηγές φυτικών πρωτεϊνών και φυτικών ινών.

Τα προϊόντα με σόγια που αποτελούν υποκατάστατο του κρέατος αλλά και πηγή πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και ω-3, πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας και διαλυτών φυτικών ινών.

Η νηστίσιμη διατροφή είναι συνολικά μία χορτοφαγική δίαιτα πλούσια σε φυτικές ίνες αλλά και υδατάνθρακες, πλούσια σε πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης, απαλλαγμένη από κορεσμένα λιπαρά αλλά πλούσια σε μονοακόρεστα και σε ω-3 λιπαρά οξέα και για αυτό έχει καρδιαγγειακά οφέλη, συμβάλλει στη βελτίωση της αρτηριακής πίεσης και των καρδιακών παλμών, καθώς και στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης.

Επίσης, σύμφωνα με δημοσιευμένες μελέτες είναι ένα πρόγραμμα διατροφής που μπορεί να ελαττώσει τα επίπεδα της ολικής και της «κακής» (LDL) χοληστερόλης, ακόμα και το σωματικό βάρος, ενώ ενδέχεται να αυξήσει τα επίπεδα ορισμένων θρεπτικών συστατικών, όπως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που σχετίζονται αρνητικά με την καρδιοπροστασία και την καταπολέμηση της κατάθλιψης.

Η νηστεία απαιτεί επίσης ένα διαιτολόγιο που μπορεί να ακολουθηθεί, με μεγαλύτερη όμως προσοχή και με κατάλληλους συνδυασμούς, ακόμα και από άτομα με μεταβολικές παθήσεις όπως ο σακχαρώδης διαβήτης. Αν λοιπόν δοθεί έμφαση στην αποφυγή υπερβολικών ποσοτήτων λαδιού και αμύλου, στους σωστούς συνδυασμούς αμυλούχων τροφίμων και στην παράλληλη αύξηση της σωματικής δραστηριότητας, με ταυτόχρονη προσαρμογή της θεραπευτικής αγωγής το άτομο με διαβήτη μπορεί να ακολουθήσει τη νηστεία, έχοντας ακόμα και καλύτερη ρύθμιση.

Επίσης, όσα άτομα έχουν υψηλές τιμές ουρικού οξέος πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεχτικά κατά την περίοδο της νηστείας και πρέπει να αποφεύγουν τη συχνή κατανάλωση οσπρίων, τα λαχανικά όπως ο αρακάς και το σπανάκι, τους ξηρούς καρπούς όπως τα αμύγδαλα και να αποφεύγουν τα θαλασσινά, ως υποκατάστατο του κρέατος. Επίσης, δεδομένου ότι η πρόσληψη σόγιας μπορεί να αυξήσει την απέκκριση του ουρικού οξέος από τους νεφρούς, η αντικατάσταση του κόκκινου κρέατος, από προϊόντα σόγιας, μπορεί να έχει οφέλη  για τα άτομα που έχουν πρόβλημα με το ουρικό οξύ.

Ανακαλύψτε τα προϊόντα της Green Family σε προνομιακές τιμές στα φυσικά καταστήματα ή και στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Προλάβετε τις προσφορές που τρέχουν και συγκεντρώστε πόντους για τις επόμενες αγορές σας!

 

Share this post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

X